7 Haziran 2011 Salı

Mentalizm Dersleri ?

Dünyada, birçok gelişmiş ülkede mentalizm çok özel bir branş olarak değerini korumaktadır. Bu nedenle mentalizm sırları bu sanata değer veren hiçkimse tarafından her isteyene öğretilmez. Mentalizm, içinde gerçek bir felsefe barındırır. Mentalizm için yol gösterme kabul edilebilir ancak bunun için dahi yol gösterilecek kişinin belli bir olgunluğa erişmiş olduğunu görebilmek lazım. Mentalizm konusunda açılmış forumlara bile üye olmak için gerçekten bilgili olduğunuzu kanıtlamanız gerekir. Bu nedenle sadece ticari kaygılarla mentalizm dersleri verdiğini iddia eden insanlardan uzak durmakta fayda vardr. Bu kişilerin birçoğu gerçekten sahne deneyimi olmayan,insan psikolojisini kavramaktan uzak yapıda insanlardır. Verdikleri dersler de yine mentalizmden çok illüzyonda mental magic dediğimiz branşa giren basit konular olacaktır. Mentalizm dersleri veren insanlar sahnede mentalizm gösterileri yapanlara saygı duymayan ve yurtdışından aldıkları illüzyon için kullanılan hileli aletleri üreticisine bile sormadan sadece para kazanmak için herkese gösterebilen insanlardır. Bu nedenle ders almak için öncelikle ders alacağınız kişinin gerçekten mentalizmi bilen ve bu konuda size yol gösterebilecek insan olduğuna emin olun. Daha öncede belirttiğim gibi bir mentalist olmak için yapılması gereken ilk şey illüzyon sanatını iyice öğrenmektir. Bu bazen sizin yıllarınızı bile alabilir. Ama bu aşamadan sonra zaten size yol gösterecek bir mentalistle tanışmış olacaksınız. Enis Talas/Mentalist
Facebook

3 yorum:

  1. sizi yeteneksizniz yarışmasında izledikten sonra tanıdım ve mentalizme ilgi duymaya başladım.bu konuda bir seminer veya eğitiminiz olursa katılmak isterim.başırlar dilerim..

    YanıtlaSil
  2. bende bazen kendimi mentalist hissedebiliyorum mesela bı oyun oynarken arkadaslar arasında veya sohbet ederken arkadas mesela cevap vermekte bıraz bekleyınce ben bıseyler dusunuyorum ve hanı bunu soylemesi gerekli yani o cümleyi duymak ıstıyor oluryorum ve agzından o sekılde konusdugunu duyuyorum ve ıcımde bı mutluluk oluyo ve saskınlıkta oluyor tabı.. tanıdığım arkadaslarımın cogu benim iyi bi dınleyıcı oldugumu dusunup gelıp bana dertlerını vs anatabılıyorlar mesela cogu arkadasımın bende sırrı var mesela cocugun annesi babası bılmıyor ben bılıyorum.. genıs ve cok cesıtlı bır bakıs acılarımın oldugumu dusunuyorum fılm ızlerken felan tek taraflı degılde her sekılde bakıp yorumlayabılıyorum. yaptınız işe cok saygı duyuyor ve ozenıyorum. içimde bır yerlerde bır mentalıstlık oldugunu dusunuyorum akıl okuma teknıgımın amatorcede olsa 1000000 da 1 de olsa oldugunu dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ben cidden mentalist olmak istiyorum ama nereden başlayacağım hakkında hiçbir fikrim yok internette mentalistleri sadece kaşık büken insanlar olarak görüyorlar.Bana yol gösterecek mentalist siz olur musunuz?

    YanıtlaSil